Monday, April 22, 2019

ტრენინგები








 მა

რტი, 2018


ექსკურსიის გეგმა

საგანი
ქართული ენა და ლიტერატურა
მოსწავლეთა ასაკი
მე-5 კლასი,10-11წ.
სასწავლო მიზანი
ხელი შეუწყოს კულტურული მემკვიდრეობის შენარჩუნებასა და განვითარებას.
ჩამოუყალიბოს მოსწავლეებს ღირებულებითი დამოკიდებულება ისტორიულ-კულტურული მემკვიდრეობის მიმართ.
ჩამოუყალიბოს კულტურულ ძეგლებთან ურთიერთობის ჩვევები.
კავშირი მოსწავლეთა მიმდინარე სამუშაოებთან
ვაჟა-ფშაველას ცხოვრებისა და შემოქმედების შესწავლა.
მოსამზადებელი სამუშაოები
მოლოდინებისა და მიზნების განსაზღვრა.მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლება.
მასწავლებლებისათვის
მასწავლებელი აცნობს მოსწავლეებს ექსკურსიის მიზანს, სასწავლო თემატიკას და შედეგს.
მშობელთა კრების მოწვევა;
დავალებების განაწილება ჯგუფებში;
ორგანიზაციული საკითხების მოგვარება;
მარშრუტის შედგენა;
მუზეუმში მოქცევის წესების გაცნობა;
მოსამზადებელი სამუშაოები მოსწავლეებისათვის
მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას მწერალზე;
გაინაწილებენ პასუხისმგებლობას მუშაობის პროცესში.
წარმოადგენენ ზეპირ პრეზენტაციას მწერლის ცხოვრებისა და შემოქმედების შესახებ;
მოამზადებენ სლაიდშოუს;
ექსკურსიის მსვლელობისას შეძლებენ ვიდეოს გადაღებას;
მოამზადებენ კითხვებს გიდისთვის;
ითანამშრომლებენ სხვა ჯგუფებთან ერთობლივი მუშაობისას.
რესურსები ექსკურსიისათვის
ადამიანური რესურსები:მასწავლებელი,მშობლები,მოსწავლეები,მძღოლი,გიდი;
მატერიალურ-ტექნიკური რესურსები:ვიდეოკამერა,ფოტოაპარატი,კომპიუტერი,საკვები,უბის წიგნაკები,მედიკამენტები,რეკვიზიტები,სპორტული ინვენტარი,ტრანსპორტი-სამარშრუტო ტაქსი.
აქტივობები ექსკურსიის დროს
შეხვედრა გიდთან.ინფორმაციის მოსმენა და მოკლე ჩანაწერების გაკეთება;
სამუზეუმო ექსპონატების გაცნობა;
სახალისო დავალება:გაითამაშებენ როლურ თამაშს ,,შვლის ნუკრის ნაამბობი’’(ეპიზოდი: ,,ტყეში“ II თავი)
წაიკითხავენ ლექსებს და გამოჩენილი ადმიანების გამონათქვამებს ვაჟაზე.





         

 სამუზეუმო ექსპონატების გამოყენება 
ქართული ენისა და ლიტერატურის გაკვეთილზე.




















































                    





                              
                    სამუზეუმო ექსპონატების გამოყენება ქართული ენისა და             ლიტერატურის გაკვეთილზე.



                                       ექსკურსიის გეგმა

საგანი
ქართული ენა და ლიტერატურა
მოსწავლეთა ასაკი
მე-5 კლასი,10-11წ.
სასწავლო მიზანი
ხელი შეუწყოს კულტურული მემკვიდრეობის შენარჩუნებასა და განვითარებას.
ჩამოუყალიბოს მოსწავლეებს ღირებულებითი დამოკიდებულება ისტორიულ-კულტურული მემკვიდრეობის მიმართ.
ჩამოუყალიბოს კულტურულ ძეგლებთან ურთიერთობის ჩვევები.
კავშირი მოსწავლეთა მიმდინარე სამუშაოებთან
ვაჟა-ფშაველას ცხოვრებისა და შემოქმედების შესწავლა.
მოსამზადებელი სამუშაოები
მოლოდინებისა და მიზნების განსაზღვრა.მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლება.
მასწავლებლებისათვის
მასწავლებელი აცნობს მოსწავლეებს ექსკურსიის მიზანს, სასწავლო თემატიკას და შედეგს.
მშობელთა კრების მოწვევა;
დავალებების განაწილება ჯგუფებში;
ორგანიზაციული საკითხების მოგვარება;
მარშრუტის შედგენა;
მუზეუმში მოქცევის წესების გაცნობა;
მოსამზადებელი სამუშაოები მოსწავლეებისათვის
მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას მწერალზე;
გაინაწილებენ პასუხისმგებლობას მუშაობის პროცესში.
წარმოადგენენ ზეპირ პრეზენტაციას მწერლის ცხოვრებისა და შემოქმედების შესახებ;
მოამზადებენ სლაიდშოუს;
ექსკურსიის მსვლელობისას შეძლებენ ვიდეოს გადაღებას;
მოამზადებენ კითხვებს გიდისთვის;
ითანამშრომლებენ სხვა ჯგუფებთან ერთობლივი მუშაობისას.
რესურსები ექსკურსიისათვის
ადამიანური რესურსები:მასწავლებელი,მშობლები,მოსწავლეები,მძღოლი,გიდი;
მატერიალურ-ტექნიკური რესურსები:ვიდეოკამერა,ფოტოაპარატი,კომპიუტერი,საკვები,უბის წიგნაკები,მედიკამენტები,რეკვიზიტები,სპორტული ინვენტარი,ტრანსპორტი-სამარშრუტო ტაქსი.
აქტივობები ექსკურსიის დროს
შეხვედრა გიდთან.ინფორმაციის მოსმენა და მოკლე ჩანაწერების გაკეთება;
სამუზეუმო ექსპონატების გაცნობა;
სახალისო დავალება:გაითამაშებენ როლურ თამაშს ,,შვლის ნუკრის ნაამბობი’’(ეპიზოდი: ,,ტყეში“ II თავი)
წაიკითხავენ ლექსებს და გამოჩენილი ადმიანების გამონათქვამებს ვაჟაზე.






     




             

             პროექტის გეგმა
1.პროექტის სახელწოდება: წინაპართა ნაკვალევის გაცნობა
2.პროექტის ავტორი: ქალაქ ბათუმის მე-4 საჯარო სკოლის ქართ.ენისა და ლიტ.მასწავლებელი: გულნაზ ბასილაძე
3. პრობლემების ანალიზი: მოსწავლეების მიერ საქართველოს ერთ-ერთი კუთხის აჭარის ყოფითი ცხოვრების გაცნობა,გაანალიზება და თანამედროვეობასთან შედარება. მოსწავლეები არ იცნობენ ჩვენს კუთხეში, ამ მუზეუმში შემონახულ ექსპონატებს,ექსპოზიციებს .
კარგად გაეცნონ ჩვენი კუთხის/რეგიონის ისტორიულ სიძველეებს.

4.პროექტის მიზანი: ობიექტის შესწავლა მრავალმხრივი პერსპექტივით და  კომპლექსური ცოდნის შეძენა.
       ჩვენი წინაპრების ადათ-წესების გაცნობა.
       სამეურნეო დანიშნულებისა  და საბრძოლო იარაღების გაცნობა.
       ისტორიული მოვლენებისა  და კულტურული ღირებულებების შესახებ ინფორმაციის გაცნობა.
        თემების გაშლის გზით, რომელიც ამასთანავე რეალიზებული იქნება  როგორც შემორჩენილი, ასევე ობიექტის ნაწილების ჩვენებით, ასევე დამხმარე მასალების გამოყენებით.
ამ ისტორიული ძეგლის შესახებ მასალების მოძიება                                                                                                        ინფორმაციულ-ტექნოლოგიების  გამოყენებით. power point-ის,
ფოტოების,  ბროშურების,ესეებისა და ჩანახატების შექმნა, რითაც მოსწავლე  სწავლობს  ნახულის მხატვრულად გადმოცემასა  და დაწერას.

 5.პროექტის ამოცანები:
·         ფრიდონ ხალვაშის ლექსი ,,მითხარ ,როგორაა მემლექეთი“შესწავლა და ანალიზი;
·         გიორგი კალანდიას ფილმის ჩვენება ,, ჩვენებურები’’.
·         ახმედ კვირიტიძის ლექსის ,,მაჭახელა’’ შესწავლა.
·         აღნიშნული მუზეუმის შესახებ დამატებითი მასალის 
            მოძიება, დახარისხება;


                                                                                                                                                              
6.მოსალოდნელი შედეგები:
მოსწავლეები გაეცნობიან თავიანთი ქვეყნის/კუთხის ისტორიულ   მემკვიდრეობას, გაეცნობიან მაჭახლის ეთნოგრაფიული მუზეუმის  ისტორიას, გამოუმუშავდებათ  კვლევა-ძიების უნარი, ურთიერთანამშრომლობისა და  მასალის კომპიუტერულად დამუშავების უნარ-ჩვევა, ისაუბრებენ ნანახით   გამოწვეულ ემოციებზე, დაწერენ და გაუზიარებენ ერთმანეთს ნანახის შესახებ  შთაბეჭდილებებს, გადაიღებენ ფოტოებს, ვიდეოს.
7.მიზნობრივი ჯგუფები:მოსწავლეები,მშობლები,მასწავლებლები.

8.ამოცანების განსახორციელებლად საჭირო საქმიანობები და ვადები:

I ამოცანა: გიორგი კალანდიას ფილმის ჩვენება ,, ჩვენებურები’’.
                  შთაბეჭდილებების გაზიარება. ( 02.10 -03.10)
                             
           II ამოცანა: ინფორმაციის მოძიება მაჭახლის თოფის , მდინარისა და ეროვნული      პარკის შესახებ .  ახმედ კვირიტიძის ლექსის ,,მაჭახელა’’ შესწავლა. ( 04.10-10.10)
              
             III მოცანა: აღნიშნული მუზეუმის შესახებ დამატებითი მასალის 
მოძიება, დახარისხება;(11.10 -15/10)
·         მშობელთა მოწვევა,   ინფორმირება;(16.10)

  •    საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება,რესურსის მოძიება;(17.10-22.10)

  • ექსკურსიის განხორციელება;(23.10)
  • საინფორმაციო კამპანია (power point,ფოტო-გამოფენა, კედლის გაზეთი(24.10- 27.10)

  • ბროშურების, ესეებისა და ჩანახატების შექმნა.(28.10-31.10))

               
          















2018წ 7 მარტი
Teachers' House-ში


















No comments:

Post a Comment

სსიპ ქალაქ ბათუმის 25-ე საჯარო სკოლა

2022 წლის 25 მაისი სასწავლო წლის დასასრულს პირველკლასელებმა ულამაზესი ღონისძიება გამართეს. დედამიწის დღე — ყოველწლიური ღონისძიებაა, რომ...