განცხადება
სსიპ ქალაქ ბათუმის N 4 საჯარო სკოლის დაწყებითი კლასების კათედრაზე იქმნება მხატვრული კითხვის წრე „ნორჩები“.წრეში გაერთიანება შეუძლიათ ქალაქ ბათუმის N 4 საჯარო სკოლის მე-5,მე-6კლასის მოსწავლეებს,სურვილის შესაბამისად.მეცადინეობა გაიმართება 2017 -2018 სასწავლო წლის განმავლობაში პარასკეობით, გაკვეთილების შემდეგ,17სთ.
გთხოვთ,მოგვმართოთ 2017 წლის2 ნოემბრამდე.
წრის ხელმძღვანელი:გულნაზ ბასილაძე.
მისამართი:ქალაქიბათუმი,პუშკინის ქუჩა N-63, N4 საჯარო სკოლა.
ტელეფონი: 577 947088
Facebook/.ბათუმის N 4 საჯარო სკოლა.
მხატვრული კითხვის წრის განრიგი
N
|
წრის მუშაობის განრიგი
|
დრო
|
საათი
|
ხანგრძლივობა
|
1
|
შეხვედრა 1
|
3.11.2017
|
17 სთ
|
45 წთ
|
2
|
შეხვედრა 2
|
10.11.2017
|
17 სთ
|
45 წთ
|
3
|
შეხვედრა 3
|
17.11.2017
|
17 სთ
|
45წთ
|
4
|
შეხვედრა 4
|
24.11.2017
|
17 სთ
|
45წთ
|
5
|
შეხვედრა 5
|
8.12.2017
|
17 სთ
|
45წთ
|
6
|
შეხვედრა 6
|
15.12.2017
|
17 სთ
|
1სთ
|
7
|
შეხვედრა 7
|
22.12.2017
|
17 სთ
|
45წთ
|
8
|
შეხვედრა 8
|
26.01.2018
|
17 სთ
|
45წთ
|
9
|
შეხვედრა 9
|
3.02. 2018
|
17 სთ
|
45წთ
|
10
|
შეხვედრა 10
|
10.02. 2018
|
17 სთ
|
45წთ
|
11
|
შეხვედრა 11
|
17.02. 2018
|
17 სთ
|
45წთ
|
12
|
შეხვედრა 12
|
24.02. 2018
|
17 სთ
|
45წთ
|
13
|
შეხვედრა 13
|
16.03. 2018
|
17 სთ
|
1სთ
|
14
|
შეხვედრა 14
|
23.03. 2018
|
17 სთ
|
45წთ
|
15
|
შეხვედრა 15
|
30.03. 2018
|
17 სთ
|
45წთ
|
16
|
შეხვედრა 16
|
13.04. 2018
|
17 სთ
|
45წთ
|
17
|
შეხვედრა 17
|
20.04. 2018
|
17 სთ
|
45წთ
|
18
|
შეხვედრა 18
|
27.04. 2018
|
17 სთ
|
45წთ
|
19
|
შეხვედრა 19
|
4.05. 2018
|
17 სთ
|
45წთ
|
20
|
შეხვედრა 20
|
11.052018
|
17 სთ
|
45სთ
|
21
|
შეხვედრა 21
|
18.05.2018
|
17 სთ
|
1სთ
|
22
|
შეხვედრა 22
|
25.05 2018
|
17 სთ
|
45წთ
|
23
|
შეხვედრა 23
|
8.06.2018
|
17 სთ
|
45წთ
|
24
|
შეხვედრა 24
|
15.06 2018
|
17 სთ
|
1სთ
|
წრის ხელმძღვანელი: გულნაზ ბასილაძე.
საწრეო მუშაობის პროგრამა
N
|
თვე და რიცხვი
|
სამუშაო პროგარამა
( თემების დასახელება)
|
მუშაობის
ხანგრძლივ.
|
რესურსები
|
პასუხისმგებელი
პირი
| |||
1
|
3.11.2017
|
მუშაობის მიზნის გაცნობა
წრის სახელწოდების შერჩევა,დავალებების განაწილება
|
45 წთ
|
საკლასო ოთახი,ფურცელი,კალამი,სია,
ჟურნალი
|
წრის ხელ-ლი
| |||
2
|
10.11.2017
|
პოეტური ტექსტის აღქმა,სწორი და გამომეტყველებითი კითხვის ჩვევების დაუფლება.(ტემპი,პაუზა,მახვილი,ინტონაცია.)
|
45 წთ
|
ბიბლიოთეკა,ქართული საბავშვო პოეზიის ანთოლოგია,
რვეულები,კალმები.
|
წრის ხელ-ლი
| |||
3
|
17.11.2017
|
აზროვნებისა და მეტყველების განვითარება.
(წაკითხული ტექსტის გააზრება)
|
45წთ
|
მუხრან მაჭავარიანის ლექსი:“მე ისეთ ქართველს რა ვუთხრა“
რვეულები,კალმები.
|
მოსწავლეები
| |||
4
|
24.11.2017
|
ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.
|
45წთ
|
შოთა ნიშნიანიძის ლექსი :“ციხე-ტაძართა საგალობელი“
| ||||
5
|
8.12.2017
|
არგუმენტირებული მსჯელობის უნარ-ჩვევების განვითარება.
(მხატვრული ტექსტის გააზრება)
|
45წთ
|
აკაკი წერეთლის ლექსი:“ჩონგური“
|
მოსწ.მასწ.
| |||
6
|
15.12.2017
|
ლექსის შინაარსის მიხედვით ბუნების მოვლენებზე დაკვირვება და პრეზენტაციის წარმოდგენა ნახატით.ილუსტრაციის შექმნა ჯგუფურად.
|
1სთ
|
ტექსტები,რვეული, ფანქარი,კალამი.გივი ძნელაძის ლექსი“ზამთრის დილა“;ნოდარ დუმბაძის „ზამთარი“
|
მოსწ.მასწ.
| |||
7
|
22.12.2017
|
ლექსიკურ მარაგზე მუშაობა
|
45წთ
|
მ.მაჭავარიანის ლექსი: „წვიმა არ არის საბას კაბა დაუსველა რამ“.
|
მოს
| |||
8
|
26.01.2018
|
ანტონიმებსა და
ხმაბაძვით სიტყვებზე მუშაობა
|
45წთ
|
ტექსტები,,რვეული,
კალამი,
|
მასწ.მოსწ.
| |||
9
|
3.02. 2018
|
ანტონიმებსა და
ხმაბაძვით სიტყვებზე მუშაობა
|
45წთ
|
აუდიო მასალა,
|
მასწ.მოსწ.
| |||
10
|
10.02. 2018
|
მხატვრული ტექსტის გააზრება
დისკუსია შესაბამის თემაზე
|
45წთ
|
ტექსტები,რვეული წიგნები,კალამი
|
მოსწავლეები
| |||
11
|
17.02. 2018
|
გამოცანები, ანდაზები, აფორიზმები
ენის გასატეხები.მათი სწორად და სწრაფად კითხვა.
|
45წთ
|
გამოცანების კრებული,რვეული,
კალამი,
|
მოსწავლეები
| |||
12
|
24.02. 2018
|
გამოცანები, ანდაზები, აფორიზმები
ენის გასატეხები.მათი სწორად და სწრაფად კითხვა.
|
45წთ
|
ენისგასატეხები,რვეული წიგნები,კალამი
|
მოსწავლეები
| |||
13
|
16.03. 2018
|
როლებში კითხვა ანლიზზე და სინთეზზე ორიენტირებული
როლური თამაში - შემოქმედებითი ნიჭის არტისტიზმის რეალიზება
|
1სთ
|
ნ.დუმბაძის“ მე,ბებია ილიკო და ილარიონი“-ნაწყვეტი
|
მოსწავლეები
| |||
14
|
23.03.2018
|
რითმაზე მუშაობა და დაკვირვება
|
45წთ
|
ანა კალანდაძე: „ ამ სურით სვამენ“
|
მოსწავლეები
| |||
15
|
30.03. 2018
|
მხატვრული ტექსტის გააზრება
|
45წთ
|
ს.ს.ორბელიანის იგავები
|
მოსწავლეები
| |||
16
|
ხალხური პოეზია
|
45წთ
|
ლექსი“დალოცვა“;“ბინდისფერია სოფელი“
|
მასწავლებელი,მოსწავლეები
| ||||
17
|
13.04. 2018
|
გამომეტყველებით კითხვაში ვარჯიში. იუმორი როგორც მხატვრული საშუალება
|
45წთ
|
ტექსტები,რვეული წიგნები,კალამი
ნ.დუმბაძის ლექსების კითხვა.
|
მოსწავლეები
| |||
18
|
20.04. 2018
|
„ჩემი ხატია სამშობლო, სახატე მთელი ქვეყანა“
|
45წთ
|
მურმან ლებანიძე“ოდესმე დიდი ყოფილა საქართველო“; „საქართველო“
|
მოსწავლეები
| |||
19
|
27.04. 2018
|
„ო,ენავ ჩემო დედაო ენავ“
|
45წთ
|
ირაკლი აბაშიძე „ხმა კატამონთან“
„შენ სისხლო ჩემო“-მუხრან მაჭავარიანი.
|
მოსწავლეები
| |||
20
|
4.05. 2018
|
„ჩოხოსანთა“წევრის ქალბატონ გულიკო გაბაიძის ლექსების კრებულის გაცნობა და რამდენიმე ლექსის მხატვრულად კითხვა.
|
45სთ
|
გულო გაბაიძის ლექსების კრებული
|
წრის ხელ-ლი
| |||
21
|
11.052018
|
შეხვედრა პოეტთან გულო გაბაიძესთან.
|
1სთ
|
ლექსების წარმოთქმა,კითხვა -პასუხი
|
მოსწავლეები,წრის ხელ-ლი
| |||
22
|
18.05.2018
|
ჩემი საყვარელი და სასურველი ლექსის მხატვრული კითხვა.პოეზია უპირველეს ყოვლისა
|
45წთ
|
სასურველი ლექსი
|
მოსწავლეები
| |||
23
|
25.05 2018
|
ფრაზეოლოგიზმებზე მუშაობა. სიტყვათა მრავალმნიშვნელიანობაზე
|
45წთ
|
მურმან ლებანიძის ლექსის“საქართველო“ მიხედვით,რვეული,კალამი
|
მოსწავლეები
| |||
24
|
8.06.2018
|
შემაჯამებელი სხდომა: მხატვრული კითხვა.მშობელთა და მოსწავლეთა რეფლექსია
|
1სთ
|
ლექსთა კრებული
|
წრის ხელ-ლი, მშობლები
| |||
წრეობრივი მუშაობა
მხატვრული კითხვის წრე
საგანი:ქართული ენა
საფეხური:დაწყებითი კლასები: V,VI კლ.მოსწავლეები
წრის ხელმძღვანელი:გულნაზ ბასილაძე.
აქტუალურობა:
მხატვრული კითხვის წრე ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს გამოავლინონ შემოქმედებითი უნარები. იგი აუმაღლებს მოტივაციის დონეს,იმ მოსწავლეებს,რომლებსაც მეტ-ნაკლებად აქვთ მხატვრული კითხვის ნიჭი,მაგრამ არ არიან ამაში დარწმუნებული და არ ეძლევათ თვითგამოხატვის საშუალება.
დაეხმარება მოსწავლეებს ტექსტის მხატვრული უნარ-ჩვევების კითხვის წარმოჩენაში,შემოქმედებითი არტისტიზმის რეალიზებაში,შესრულების კულტურის ზრუნვა-დახვეწაში.
მიზანი:
მოსწავლეებმა შეძლონ ტექსტის აღქმა,დაეუფლონ სწორი გამომეტყველებითი კითხვის ჩვევებს, განუვითარდეთ აზროვნება და მეტყველება,გაუმდიდრდეთ ლექსიკური მარაგი.
შეძლონ წაკითხულის ფერად ილუსტრაციასთან დაკავშირება და დაკვირვება,ამოცნობა იმისა, თუ ლექსის რომელი ეპიზოდია დახატული.
შეძლონ ლექსში გადმოცემული თემა ან მათთვის საინტერესო მონაკვეთი გადმოსცენ ზეპირსიტყვიერად და ნახატით, წარმოადგინონ ილუსტრაციები,პრეზენტაციები.
შეუძლიათ ამოიცნონ მხატვრული გამოთქმები, წარმოადგინონ ჟესტ-მიმიკით,გამოუმუშავდეთ მარტივი ინტონაციური და პუნქტუაციური ჩვევების ფორმირება.
შეუძლიათ ენობრივ მასალაზე დაკვირვება.რითმაზე დაკვირვება.მსჯელობასათანადოარგუმენტაციისმოხმობით . მოსაზრებისგასამყარებლად ციტატებისგამოყენება.
შესაბამისობა ესგ გათვალისწინებულ შედეგებთან:
ქართ .V.4.მოსწავლე ისმენს მხატვრულ ნაწარმოებსდა გამოხატავს საკუთარ ემოციებსა და შთაბეჭდილებებს. მონაწილეობს დისკუსიაში და გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას ამა თუ იმ პერსონაჟის მიმართ .ასახელებს სხვადასხვა თვალსაზრისით საინტერესო ადგილებს ტექსტიდან.
ქართ. V.6. მოსწავლესგამომუშავებულიაქვსხმამაღალიკითხვისსაწყისიუნარ– ჩვევები.
ქართ.V.11. მოსწავლე ლექსის კითხვისას იყენებს კითხვის სახვადასხვა სტრატეგიებს.
ქართ.VI.2 მოსწავლეს აქვს მხატვრული ტექსტის გააზრებისთვის არსებითი დეტალების შეფასების უნარი.
ქართ.VI.2 მოსწავლესაქვსმხატვრულიტექსტისგააზრებისთვისარსებითიდეტალებისშეფასებისუნარი.
ქართ.VI. 11. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ტიპის ენობრივ–გამომსახველობით თავისებურებებზე დაკვირვება.
ქართ.VI. 10.მოსწავლესაქვსკითხვისპროცესითგამოწვეულიგანწყობილებისადაშთაბეჭდილებებისგადმოცემის უნარი.
მოსალოდნელი შედეგები:
· მოსწავლეები წრეში მუშაობის შედეგად გამოავლენენ და განამტკიცებენ მხატვრული კითხვისუნარებს,განივითარებენ კითხვის,პრეზენტაციის,ჯგუფური მუშაობის,თანამშრომლობის,არგუმენტირებული მსჯელობის უნარ-ჩვევებს,გაიმდიდრებენ ლექსიკურ მარაგს.
· ცოცხალი მეტყველება,მდიდარი ლექსიკა და მათი სწორი გამოყენება ჩვენი ენის შენარჩუნების ურღვევი გარანტიაა.
· მხატვრული კითხვა იძლევა საშუალებას,მოზარდებსგაუღვივოსჰუმანიზმის გრძნობა.
· მოსწავლე მიეჩვევა სწორ,ლოგიკურ აზროვნებას.
· ჩამოუყალიბდება ხმა,ტემბრი,ემოცია.
· მოეხსნება კომპლექსი და გაუადვილდება სწორად აღქმა.
გარემო:
o სკოლის ბიბლიოთეკა,საკლასო ოთახი.
წრის მუშაობაში ჩართული პირები:
o N 4 საჯარო სკოლის დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეები, სკოლის ბიბლიოთეკარი, ქართული ენის მასწავლებლები, მოსწავლეთა მშობლები.
დრო:
· წრის მუშაობა განხორციელდება 2017-2018 სასწავლო წლის I-II სემესტრის განმავლობაში,პარასკეობით,17 სთ.
რესურსები:
· ლექსების კრებულები(ნ.დუმბაძე,გულო გაბაიძე),ს.ს.იგავები,ენის გასატეხები,გამოცანები,მცირე ზომის ლექსები,ვიდეორესურსები-ლიმკი,ინტერნეტი,თაბახის ფურცლები,კალამი,ცარცი,დაფა,კომპიუტერი,მოსწავლის ბუკი,რვეული.
No comments:
Post a Comment