წრეობრივი მუშაობა

განცხადება
სსიპ ქალაქ ბათუმის N 4 საჯარო სკოლის დაწყებითი კლასების კათედრაზე იქმნება მხატვრული კითხვის წრე „ნორჩები“.წრეში გაერთიანება შეუძლიათ ქალაქ ბათუმის N 4 საჯარო სკოლის მე-5,მე-6კლასის მოსწავლეებს,სურვილის შესაბამისად.მეცადინეობა გაიმართება 2017 -2018 სასწავლო წლის განმავლობაში პარასკეობით, გაკვეთილების შემდეგ,17სთ.
 გთხოვთ,მოგვმართოთ 2017 წლის2 ნოემბრამდე.

                                                       წრის ხელმძღვანელი:გულნაზ ბასილაძე.
მისამართი:ქალაქიბათუმი,პუშკინის ქუჩა N-63, N4 საჯარო სკოლა.
                      ტელეფონი: 577 947088

Facebook/.ბათუმის  N 4 საჯარო სკოლა.







მხატვრული კითხვის წრის განრიგი


N
წრის მუშაობის    განრიგი
დრო
საათი
ხანგრძლივობა
1
შეხვედრა 1
3.11.2017
17 სთ
45 წთ
2
შეხვედრა 2
10.11.2017
17 სთ
45 წთ
3
შეხვედრა 3
17.11.2017
17 სთ
45წთ
4
შეხვედრა 4
24.11.2017
17 სთ
45წთ
5
შეხვედრა 5
8.12.2017
17 სთ
45წთ
6
შეხვედრა 6
15.12.2017
17 სთ
1სთ
7
შეხვედრა 7
22.12.2017
17 სთ
45წთ
8
შეხვედრა 8
26.01.2018
17 სთ
45წთ
9
შეხვედრა 9
3.02. 2018
17 სთ
45წთ
10
შეხვედრა 10
10.02. 2018
17 სთ
45წთ
11
შეხვედრა 11
17.02. 2018
17 სთ
45წთ
12
შეხვედრა 12
24.02. 2018
17 სთ
45წთ
13
შეხვედრა 13
16.03. 2018
17 სთ
1სთ
14
შეხვედრა 14
23.03. 2018
17 სთ
45წთ
15
შეხვედრა 15
30.03. 2018

17 სთ
45წთ
16
შეხვედრა 16
13.04.  2018
17 სთ
45წთ
17
შეხვედრა 17
20.04. 2018
17 სთ
45წთ
18
შეხვედრა 18
27.04. 2018
17 სთ
45წთ
19
შეხვედრა 19
4.05. 2018
17 სთ
45წთ
20
შეხვედრა 20
11.052018
17 სთ
45სთ
21
შეხვედრა 21
18.05.2018
17 სთ
1სთ
22
შეხვედრა 22
25.05 2018
17 სთ
45წთ
23
შეხვედრა 23
8.06.2018
17 სთ
45წთ
24
შეხვედრა 24
15.06 2018
17 სთ
1სთ

წრის ხელმძღვანელი: გულნაზ ბასილაძე.







საწრეო მუშაობის პროგრამა

N
თვე და რიცხვი
სამუშაო პროგარამა
( თემების დასახელება)
მუშაობის
ხანგრძლივ.
       რესურსები
პასუხისმგებელი
პირი

1
3.11.2017
მუშაობის მიზნის გაცნობა
წრის სახელწოდების შერჩევა,დავალებების განაწილება
45 წთ
საკლასო ოთახი,ფურცელი,კალამი,სია,
ჟურნალი
წრის ხელ-ლი
2
10.11.2017
პოეტური ტექსტის აღქმა,სწორი და გამომეტყველებითი კითხვის ჩვევების დაუფლება.(ტემპი,პაუზა,მახვილი,ინტონაცია.)
45 წთ
ბიბლიოთეკა,ქართული საბავშვო პოეზიის ანთოლოგია,
რვეულები,კალმები.
წრის ხელ-ლი
3
17.11.2017
აზროვნებისა და მეტყველების განვითარება.
(წაკითხული ტექსტის გააზრება)

45წთ
მუხრან მაჭავარიანის ლექსი:“მე ისეთ ქართველს რა ვუთხრა“
რვეულები,კალმები.

მოსწავლეები
4
24.11.2017
        ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.
45წთ
შოთა ნიშნიანიძის ლექსი :“ციხე-ტაძართა საგალობელი“

5
8.12.2017
არგუმენტირებული მსჯელობის უნარ-ჩვევების განვითარება.
(მხატვრული ტექსტის გააზრება)
45წთ
აკაკი წერეთლის ლექსი:“ჩონგური“
მოსწ.მასწ.
6
15.12.2017
ლექსის შინაარსის მიხედვით ბუნების მოვლენებზე დაკვირვება და პრეზენტაციის წარმოდგენა ნახატით.ილუსტრაციის შექმნა ჯგუფურად.
1სთ
ტექსტები,რვეული, ფანქარი,კალამი.გივი ძნელაძის ლექსი“ზამთრის დილა“;ნოდარ დუმბაძის „ზამთარი“
მოსწ.მასწ.
7
22.12.2017
ლექსიკურ მარაგზე მუშაობა
45წთ
მ.მაჭავარიანის ლექსი: „წვიმა არ არის საბას კაბა დაუსველა რამ“.


მოს
8
26.01.2018
ანტონიმებსა და
ხმაბაძვით სიტყვებზე მუშაობა
45წთ
ტექსტები,,რვეული,
კალამი,
მასწ.მოსწ.
9
3.02. 2018
ანტონიმებსა და
ხმაბაძვით სიტყვებზე მუშაობა
45წთ
აუდიო მასალა,
მასწ.მოსწ.
10
10.02. 2018
მხატვრული ტექსტის გააზრება    
დისკუსია შესაბამის  თემაზე
45წთ
ტექსტები,რვეული წიგნები,კალამი
მოსწავლეები
11
17.02. 2018
გამოცანები, ანდაზები, აფორიზმები
ენის გასატეხები.მათი სწორად და სწრაფად კითხვა.
45წთ
გამოცანების კრებული,რვეული,
კალამი,

მოსწავლეები
12
24.02. 2018
გამოცანები, ანდაზები, აფორიზმები
ენის გასატეხები.მათი სწორად და სწრაფად კითხვა.
45წთ
ენისგასატეხები,რვეული წიგნები,კალამი
მოსწავლეები
13
16.03. 2018
როლებში კითხვა ანლიზზე და სინთეზზე ორიენტირებული
როლური თამაში - შემოქმედებითი ნიჭის არტისტიზმის რეალიზება
1სთ
ნ.დუმბაძის“ მე,ბებია ილიკო და ილარიონი“-ნაწყვეტი
მოსწავლეები
14
23.03.2018
რითმაზე მუშაობა და დაკვირვება
45წთ
ანა კალანდაძე: „ ამ სურით სვამენ“
მოსწავლეები
15
30.03. 2018
მხატვრული ტექსტის გააზრება
45წთ
ს.ს.ორბელიანის იგავები
მოსწავლეები
16

ხალხური პოეზია
45წთ
ლექსი“დალოცვა“;“ბინდისფერია სოფელი“
მასწავლებელი,მოსწავლეები
17
13.04.  2018
გამომეტყველებით კითხვაში ვარჯიში. იუმორი როგორც მხატვრული საშუალება
45წთ
ტექსტები,რვეული წიგნები,კალამი
ნ.დუმბაძის ლექსების კითხვა.
მოსწავლეები
18
20.04. 2018
„ჩემი ხატია სამშობლო, სახატე მთელი ქვეყანა“
45წთ
მურმან ლებანიძე“ოდესმე დიდი ყოფილა საქართველო“; „საქართველო“
მოსწავლეები
19
27.04. 2018
       „ო,ენავ ჩემო დედაო ენავ“
45წთ
ირაკლი აბაშიძე „ხმა კატამონთან“
„შენ სისხლო ჩემო“-მუხრან მაჭავარიანი.
მოსწავლეები
20
4.05. 2018
„ჩოხოსანთა“წევრის ქალბატონ გულიკო გაბაიძის ლექსების კრებულის გაცნობა და რამდენიმე ლექსის მხატვრულად კითხვა.
45სთ
გულო გაბაიძის ლექსების კრებული
წრის ხელ-ლი
21
11.052018
შეხვედრა პოეტთან გულო გაბაიძესთან.
1სთ
ლექსების წარმოთქმა,კითხვა -პასუხი
მოსწავლეები,წრის ხელ-ლი
22
18.05.2018
ჩემი საყვარელი და სასურველი ლექსის მხატვრული კითხვა.პოეზია უპირველეს ყოვლისა
45წთ
სასურველი ლექსი
მოსწავლეები
23
25.05 2018
ფრაზეოლოგიზმებზე მუშაობა.  სიტყვათა მრავალმნიშვნელიანობაზე
45წთ
მურმან ლებანიძის ლექსის“საქართველო“ მიხედვით,რვეული,კალამი
მოსწავლეები
24
8.06.2018
შემაჯამებელი სხდომა: მხატვრული კითხვა.მშობელთა და მოსწავლეთა რეფლექსია
1სთ
ლექსთა კრებული
წრის ხელ-ლი, მშობლები






წრეობრივი მუშაობა
                      მხატვრული კითხვის წრე
საგანი:ქართული ენა
                                                                 საფეხური:დაწყებითი კლასები: V,VI კლ.მოსწავლეები
                                                                 წრის ხელმძღვანელი:გულნაზ ბასილაძე.
აქტუალურობა:
*    მხატვრული კითხვის წრე ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს გამოავლინონ  შემოქმედებითი უნარები. იგი აუმაღლებს მოტივაციის დონეს,იმ მოსწავლეებს,რომლებსაც მეტ-ნაკლებად აქვთ მხატვრული კითხვის ნიჭი,მაგრამ არ არიან ამაში დარწმუნებული და არ ეძლევათ თვითგამოხატვის საშუალება.
*    დაეხმარება მოსწავლეებს ტექსტის მხატვრული უნარ-ჩვევების კითხვის წარმოჩენაში,შემოქმედებითი არტისტიზმის რეალიზებაში,შესრულების კულტურის ზრუნვა-დახვეწაში.
მიზანი:
*    მოსწავლეებმა შეძლონ ტექსტის აღქმა,დაეუფლონ სწორი გამომეტყველებითი კითხვის ჩვევებს, განუვითარდეთ აზროვნება და მეტყველება,გაუმდიდრდეთ ლექსიკური მარაგი.
*    შეძლონ წაკითხულის ფერად ილუსტრაციასთან დაკავშირება და დაკვირვება,ამოცნობა იმისა, თუ ლექსის რომელი ეპიზოდია დახატული.
*    შეძლონ ლექსში გადმოცემული თემა ან მათთვის საინტერესო მონაკვეთი გადმოსცენ ზეპირსიტყვიერად და ნახატით, წარმოადგინონ ილუსტრაციები,პრეზენტაციები.
*    შეუძლიათ ამოიცნონ მხატვრული გამოთქმები, წარმოადგინონ  ჟესტ-მიმიკით,გამოუმუშავდეთ მარტივი ინტონაციური და პუნქტუაციური ჩვევების ფორმირება.
*    შეუძლიათ ენობრივ მასალაზე დაკვირვება.რითმაზე დაკვირვება.მსჯელობასათანადოარგუმენტაციისმოხმობით . მოსაზრებისგასამყარებლად ციტატებისგამოყენება. 
შესაბამისობა ესგ გათვალისწინებულ შედეგებთან:
ქართ .V.4.მოსწავლე ისმენს მხატვრულ ნაწარმოებსდა გამოხატავს საკუთარ ემოციებსა და შთაბეჭდილებებს. მონაწილეობს დისკუსიაში და გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას ამა თუ იმ პერსონაჟის მიმართ .ასახელებს სხვადასხვა თვალსაზრისით საინტერესო ადგილებს ტექსტიდან.
ქართ. V.6. მოსწავლესგამომუშავებულიაქვსხმამაღალიკითხვისსაწყისიუნარ– ჩვევები.
 ქართ.V.11.  მოსწავლე  ლექსის კითხვისას იყენებს კითხვის სახვადასხვა სტრატეგიებს.
          ქართ.VI.2 მოსწავლეს აქვს მხატვრული ტექსტის გააზრებისთვის არსებითი დეტალების შეფასების უნარი.
ქართ.VI.2 მოსწავლესაქვსმხატვრულიტექსტისგააზრებისთვისარსებითიდეტალებისშეფასებისუნარი.
          ქართ.VI. 11.  მოსწავლეს შეუძლია   სხვადასხვა ტიპის   ენობრივ–გამომსახველობით თავისებურებებზე დაკვირვება.
           ქართ.VI. 10.მოსწავლესაქვსკითხვისპროცესითგამოწვეულიგანწყობილებისადაშთაბეჭდილებებისგადმოცემის  უნარი.


მოსალოდნელი შედეგები:
·      მოსწავლეები წრეში მუშაობის შედეგად გამოავლენენ და განამტკიცებენ მხატვრული კითხვისუნარებს,განივითარებენ კითხვის,პრეზენტაციის,ჯგუფური მუშაობის,თანამშრომლობის,არგუმენტირებული მსჯელობის უნარ-ჩვევებს,გაიმდიდრებენ ლექსიკურ მარაგს.
·      ცოცხალი მეტყველება,მდიდარი ლექსიკა და მათი სწორი გამოყენება ჩვენი ენის შენარჩუნების ურღვევი გარანტიაა.

·       მხატვრული კითხვა იძლევა საშუალებას,მოზარდებსგაუღვივოსჰუმანიზმის გრძნობა.
·       მოსწავლე მიეჩვევა სწორ,ლოგიკურ აზროვნებას.

·       ჩამოუყალიბდება ხმა,ტემბრი,ემოცია.
·       მოეხსნება კომპლექსი და გაუადვილდება სწორად აღქმა.
გარემო:
o   სკოლის ბიბლიოთეკა,საკლასო ოთახი.
წრის მუშაობაში ჩართული პირები:
o   N 4 საჯარო სკოლის დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეები, სკოლის ბიბლიოთეკარი, ქართული ენის მასწავლებლები, მოსწავლეთა მშობლები.

დრო:
·      წრის მუშაობა განხორციელდება 2017-2018 სასწავლო წლის I-II სემესტრის განმავლობაში,პარასკეობით,17 სთ.
რესურსები:

·       ლექსების კრებულები(ნ.დუმბაძე,გულო გაბაიძე),ს.ს.იგავები,ენის გასატეხები,გამოცანები,მცირე ზომის ლექსები,ვიდეორესურსები-ლიმკი,ინტერნეტი,თაბახის ფურცლები,კალამი,ცარცი,დაფა,კომპიუტერი,მოსწავლის ბუკი,რვეული.





No comments:

Post a Comment

სსიპ ქალაქ ბათუმის 25-ე საჯარო სკოლა

2022 წლის 25 მაისი სასწავლო წლის დასასრულს პირველკლასელებმა ულამაზესი ღონისძიება გამართეს. დედამიწის დღე — ყოველწლიური ღონისძიებაა, რომ...